ຄວາມຮູ້ທົ່ວໄປກ່ຽວກັບຄອມພິວເຕີ
1. ເທັກໂນໂລຢີຄອມພິວເຕີ
ຄອມພິວເຕີ (Computer) ໝາຍຖືງ ອຸປະກອນທາງອີເລັກທໍນິກ ທີສາມາດກຳໜົດຊຸດຄຳສັ່ງ (Program) ເພື່ອໃຫ້ເກີດການຮັບຂໍ້ມູນຈາກສ່ວນນຳເຂົ້າ (Input Unit) ແລ້ວນຳມາທຳການປະມວນຜົນ (Processing) ໃຫ້ເກີດເປັນຂໍ້ມູນໃນສ່ວນສະແດງຜົນຮັບ (Output Unit) ທີ່ເກີດປະໂຫຍດ ແລະ ເຮົາເກັບຂໍ້ມູນເຫຼົ່ານນີ້ໄວ້ໃນສ່ວນສຳຮອງຂໍ້ມູນ (Secondary Storage) ທີ່ເຮົາສາມາດນຳກັບມາໃຊ້ຫຼືປັບແກ້ໄດ້ຕາມຕ້ອງການ.
2. ອົງປະກອບພື້ນຖານຂອງຄອມພິວເຕີ
• ສ່ວນນຳເຂົ້າ (Input)
• ສ່ວນປະມວນຜົນ (Process)
• ສ່ວນສະແດງຜົນ (Output)
• ສ່ວນເກັບຂໍ້ມູນ (Storage)
3. ເທັກໂນໂລຢີເຄືອຂ່າຍ
ໃນປັດຈຸບັນມີການນຳຄອມພິວເຕີໃນໜ່ວຍງານປະເພດຕ່າງໆ ຫຼາຍເຊີ່ງມີຜົນທຳໃຫ້ການທຳງານຂອງອົງກອນຫຼືໜ່ວຍງານ ສາມາດທຳງານໄດ້ເປັນລະບົບ ແລະ ສາມາດພັດທະນາການທຳງານໄດ້ຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ ເຊີ່ງການນຳຄອມພິວເຕີເຂົ້າມາໃຊ້ໃນອົງກອນຫຼືໜ່ວຍງານກໍ່ເລີ່ມມີການພັດທະນາຫລາຍຂື້ນແທນທີ່ຈະໃຊ້ໃນລັກສະນະໜື່ງເຄື່ອງຕໍ່ໜື່ງຄົນກໍ່ໃດ້ນຳເຄື່ອງຄອມພິວເຕີ ແລະ ອຸປະກອນຕ່າງໆມາເສື່ອມຕໍ່ກັນເປັນລະບົບເຄືອຂ່າຍຄອມພິວເຕີ.
4. ເປົ້າໝາຍຂອງເຄືອຂ່າຍຄອມພິວເຕີ
• ມີການໃຊ້ຊັບພະຍາກອນຂອງຊອບແວ ແລະ ຊອບແວຮ່ວມກັນ
• ສາມາດໃຊ້ຂໍ້ມູນຮ່ວມກັນໄດ້ ສຳຫຼັບທຸກຄົນທີ່ຢູ່ໃນລະບົບເຄືອຂ່າຍ ໂດຍບໍ່ຕ້ອງສົນໃຈວ່າຂໍ້ມູນເຫຼົານີ້ຈະເກັບຢູ່ບ່ອນໃດ
• ການຕິດຕໍ່ລະຫວ່າງຜູ້ໃຊ້ແຕ່ລະຄົນມີຄວາມສະດວກສະບາຍຂື້ນ
5. ມາດຕະຖານການສື່ສານແລະຂໍ້ມູນ
• ປະເພດມີສາຍ ແມ່ນ ສາຍໂທລະສັບຕ່າງໆ ສາຍໄຍແກ້ວ ຫຼື ໄຟເບີອອບຕິກ
• ປະເພດບໍ່ມີສາຍ ແມ່ນ ໄມໂຄຣເວັບ (Microwave) ແລະ ດາວທຽມ(Satellite Transmission)
• ລະບົບວິທະຍຸ (Radio Transmission), ລະບົບອິນຟາເຣັດ (Infrared Transmission) ແລະ ບົບໂທລະສັບເຄື່ອນຍ້າຍ (Cellular Transmission)
6. ອຸປະກອນເສື່ອມຕໍ່ເຄືອຂ່າຍ
• ຣີພິດເຕີ (Repeater)
• ບຣິດ (Bridge)
• ສະວິດ (Switch)
• ເລົາເຕີ (Router)
• ເກດເວ (Gateway)
v ຣີພິດເຕີ (Repeater)
ຣີພິດເຕີເປັນອຸປະກອນທີ່ເຮັດງານຢູ່ໃນລະດັບ ຟິສິຄໍເລເຢີ (Physical Layer)ໃນ OSI Model ມີໜ້າທີ່ມີໜ້າທີ່ເສື່ອມຕໍ່ສຳຫຼັບຂະຫຍາຍສັນຍານໃຫ້ກັບເຄືອຂ່າຍ ເພື່ອເພີ່ມລະຍະທ່າງໃນການຮັບສົ່ງຂໍມູນໃຫ້ກັບເຄືອຂ່າຍໃຫ້ໄກອອກໄປໄດ້ຫຼາຍກວ່າປົກກະຕິ.
v ບຣິດ (Bridge)
ບຣິດ ມັກໃຊ້ໃນການເສື່ອມຕໍ່ວົງແລນ (LAN Segment) 2 ວົງເຂົ້າດ້ວຍກັນເຮັດໃຫ້ສາມາດຂະຫຍາຍຂອບເຂດຂອງເຄືອຂ່າຍອອກໄປເລື້ອຍໆ ໂດຍມີປະສິດທິພາບຮ່ວມຂອງລະບົບຫຼຸດລົງຫຼາຍປານໄດ ໂດຍບຣິດອາດເປັນໄດ້ຮາດແວສະເພາະຫຼືຊອບແວລະບົບເຄື່ອງຄອມພິວເຕີ ບຣິດຈະມີການທຳງານຢູ່ດາຕາລິ້ງເລເຢີ (Data Link Layer) ໂດຍມີການກອງສັນຍານ ແລະ ສົ່ງຜ່ານຂໍ້ມູນໄປຍັງສ່ວຍຕ່າງໆ ຂອງລະບົບເຄືອຂ່າຍ.
v ສະວິດ (Switch)
ສະວິດ ຫຼື ທີ່ນິຍົມຮຽກກັນວ່າ ອີເທີເນັດສະວິດ (Ethernet Switch) ຈະເປັນບຣິດແບບຫຼາຍຊ້ອງທາງ (Multiport Bridge) ທີນິຍົມໃນລະບົບເຄືອຂ່າຍ LANແບບ Ethernet ເພື່ອໃຊ້ເຊື່ອມຕໍ່ລະຫວ່າງເຄືອຂ່າຍຫຼາຍໆເຄືອຂາຍ (Segment)ເຂົ້າດ້ວຍກັນ.
v ເລົາເຕີ (Router)
ເປັນອຸປະກອນທີີ່ທຳງານຢູ່ໃນລະດັບສູງກວ່າບຣິດທຳໃຫ້ສາມາດໃຊ້ໃນການເຊື່ອມຕໍ່ລະຫວ່າງເຄືອຂ່າຍທີ່ໃຊ້ໂປຣໂຕຄໍຕ່າງກັນໄດ້ ແລະ ສາມາດທຳການກວດ(Filter) ເລືອກສະເພາະສະນິດຂອງຂໍ້ມູນທີ່ລະບຸໄວ້ວ່າໃຫ້ຜ່ານໄປທຳໃຫ້ຊ່ວຍຫຼຸດປັນຫາການຈາລະຈອນທີ່ໜາແໜ້ນຂອງຂໍ້ມູນ.
v ເກດເວ (Gateway)
ເກດເວເປັນອຸປະກອນທີ່ມີໜ້າທີ່ໃນການເຊື່ອມຕໍ່ ແລະ ແປງຂໍ້ມູນລະຫວ່າງ ເຄືອຂ່າຍທີ່ແຕກຕ່າງກັນທັງໃນສ່ວນຂອງໂປຣໂຕຣຄໍ ແລະ ສະຖາປັດຕະຍະກຳເຄືອຂ່າຍ.
7. ຮູບແບບການໃຊ້ງານຂອງລະບົບເຄືອຂ່າຍຄອມພິວເຕີ
• ລະບົບເຄືອຂ່າຍແບບສູນກາງ (Centralized Networks)
• ລະບົບເຄືອຂ່າຍແບບ Peer-to-peer
• ລະບົບເຄືອຂ່າຍແບບ Client/server
v ລະບົບເຄືອຂ່າຍແບບສູນກາງ (Centralized Networks)
ເປັນການເອົາຊັບພະຍາກອນສຳຄັນໄວ້ເຊັ່ນ File server, Database server ເປັນຕົ້ນ ເອົາໄວ້ໃນບໍລິເວນດຽວກັນຫຼືທີ່ສູນກາງມີເຄື່ອງເຊື່ອມຕໍ່ໂດຍກົງດ້ວຍສາຍເຄເບີນ ການປະມວນຜົນຢູ່ໃນເຄື່ອງຄອມພິວເຕີຫຼັກເຊີ່ງຕັ້ງຢູ່ໃນສູນກາງແບບລວມສູນນີ້ເຮັດໃຫ້ງ່າຍກວ່າຮູບແບບອື່ນໆ ຂໍດີມີຄວາມປອດໄພສູງເພາະສາມາດຈັດການຊັບພະຍາກອນທີ່ສຳຄັນໃດ້ໃນຄັ້ງດຽວເຄື່ອງຄອມພິວເຕີເປັນສູນກາງຄວນຕັ້ງຢູ່ໃນຫ້ອງປິດ ລ໋ອກຫຼືມີການປ້ອງກັນເປັນຢ່າງດີ ການ backup ຂໍ້ມູນສາມາດເຮັດໄດ້ສະດວກຄັ້ງດຽວ ຂໍ້ເສຍຄືຫາກສູນກາງມີປັນຫາຈະເຮັດໃຫ້ທັງລະບົບໃຊ້ງານບໍ່ໄດ້ນອກຈາກນີ້ຄ່າໃຊ້ຈ່າຍໃນການວາງລະບົບມີລາຄາແພງ ເນື່ອງຈາກຕ້ອງໃຊ້ເຄື່ອງຄອມພິວເຕີທີ່ເປັນສູນກາງຫຼືເຄື່ອງ (Server) ທີ່ມີຄຸນນະພາບສູງແລະຕ້ອງມີລະບົບສຳຮອງທີ່ດີເພື່ອບໍ່ໃຫ້ການໃຊ້ງານໃນລະບົບເຄືອຂ່າຍຂາດການເຊື່ອມຕໍ່.
v ລະບົບເຄືອຂ່າຍແບບ Peer-to-peer
ເປັນລະບົບເຄືອຂ່າຍຄອມພິວເຕີໃນຄວາມໝາຍທີ່ວ່າເຄື່ອງຄອມພິວເຕີທັງຫມົດບົນເຄືອຂ່າຍ ຄື Peer ທີ່ມີຄວມເທົ່າທຽມກັນ ໂດຍທີ່ເຄື່ອງແຕ່ລະເຄື່ອງຫຼືເຄື່ອງທັງໝົດໃນເຄືອຂ່າຍສາມາດທີ່ຈະເປັນຊັບພະຍາກອນຂອງລະບົບ ແລະມີຫນ້າທີ່ຈັດຕຽມຟາຍ ເຄື່ອງພິມ ຫຼື ເປັນເຄື່ອງທີ່ເກັບຂໍ້ມູນໃຫ້ກັບເຄື່ອງອື່ນ ໃນຂະນະດຽວກັນເຄື່ອງຄອມພິວເຕີທັງໝົດນີ້ຈະຕ້ອງມີຂີດຄວາມສາມາດໃນການທຳງານໄດ້ດ້ວຍຕົນເອງ ໂດຍມີຊັບພະຍາກອນຢູ່ພາຍໃນເຄື່ອງ ເຊັ່ນ ຮາດດິດສຳດັບເກັບຂໍ້ມູນ ມີໜ່ວຍຄວມຈຳແລະໜ່ວຍປະມວນຜົນທີ່ພຽງພໍເພື່ອເຮັດໃຫ້ເຄື່ອງສາມາດທຳງານໃດ້ຢ່າງມີອິດສະລະພາບ (Stand alone) ໄດ້ ຕົວຢ່າງລະບົບປະຕິບັດການທີ່ສະໜັບສະໜຸນເຄືອຂ່າຍແບບ Peer-to-Peer ໄດແກ່ Windows Workstationລະບົບເຄືອຂ່າຍແບບ Peer-to-Peer ມີຄວາມງ່າຍໃນການຈັດຕັ້ງ ລາຄາຖືກແລະສະດວກຕໍ່ການບໍລິຫານຈັດການ ຂໍ້ເສຍຂອງລະບົບນີ້ຄື ຖືກຈຳກັດດ້ວຍຂະໜາດ ແລະ ບໍ່ມີການອອກແບບໃນເລື່ອງການຮັກສາຄວາມປອດໄພປານໃດ ຜູ້ໃຊ້ແຕ່ລະຄົນຕ້ອງຮັບຜິດຊອບຜິດຊອບໃນຄວມປອດໄພແລະບໍລິຫານຈັດການເຄືອງຂອງຕົນເອງ.
BitTorrent ເປັນເທັກໂນໂລຢີ peer-to-peer ອັນໜື່ງທີ່ເຮັດໃຫ້ຜູ້ໃຊ້ສາມາດແບ່ງປັນຂໍ້ມູນຂະໜາດໃຫຍ່ຜ່ານເຄືອຂ່າຍອີນເຕີເນັດໄດ້ຢ່າງສະດວກສະບາຍ ເຊີ່ງມັກໃຊ້ໃນການແບ່ງປັນຟາຍວິດີໂອພາບພະຍົນ ຟາຍຂໍ້ມູນທີ່ມີຂະໜາດໃຫຍ່ຜ່ານເຄືອຂ່າຍຂອງ BitTorrent.
v ລະບົບເຄືອຂ່າຍແບບ Client/server
ເປັນລະບົບທີ່ມີປະສິດທິພາບສູງກວ່າ ແລະ ມີການໃຊ້ກັນຢ່າງກວ້າງຂວາງຫຼາຍກວ່າລະບົບແບບ Peer-to-Peer ເນື່ອງຈາກສະໜັບສະໜຸ່ນລູກຂ່າຍໄດ້ຈຳນວນຫຼາຍ ແລະຍັງສາມາເຊື່ອມຕໍ່ຄອມພິວໄດ້ຫຼາຍຮູບແບບ (Platform) ລະບົບນີ້ສ້າງຂື້ນໂດຍມີເຄື່ອງເຊີເວີທີ່ເປັນສູນກາງຈຳນວນ 1 ເຄື່ອງຫຼືຫລາຍກວ່າ ເຊັ່ນດຽວກັບລະບົບເຄືອຂ່າຍແບບສູນກາງ ຄືມີການບໍລິຫານຈັດການສ່ວນກາງແຕກຕ່າງກັນບ່ອນທີ່ລະບົບເຄືອຂາຍ Client/Server ຄືຈະໃຊ້ເຄື່ອງທີ່ເປັນສູນກາງທີ່ມີຄຸນນະພາບນ້ອຍກວ່າແບບລວມສູນ ເນື່ອງຈາກເຄື່ອງລູກຂ່າຍສາມາດປະມວນຜົນແລະມີພື່ນທີ່ຈັດເກັບຂໍ້ມູນ.
8. ເທັກໂນໂລຊີຊອບແວ
ຊອບແວ (Software) ແມ່ນຊຸດຄຳສັ່ງຫຼືໂປຣແກຣມທີ່ຄອຍສັ່ງການ ໃຫ້ຄອມພິວເຕີທຳງານລວມໄປເຖີງການຄວບຄຸມການທຳງານຂອງອຸປະກອນແວດລ້ອມຕ່າງ ເຊັ່ນ Modem,CD ROM,Drive ເປັນຕົ້ນ ຊອບແວເປັນສິ່ງທີ່ບໍ່ສາມາດເບີ່ງເຫັນຈັບຕ້ອງໄດ້ ແຕ່ຮັບຮູ້ການທຳງານຂອງມັນໄດ້ ເຊີ່ງຕ່າງກັບ ຮາດແວ (Hardware) ທີ່ສາມາດຈັບຕ້ອງບໍ່ໄດ້ ມີ 5 ປະເພດຄື:
• ຊອບແວລະບົບ (System Software)
• ຊອບແວປະຍົກ (Application Software)
• ຊອບແວສຳເລັດຮູບ (Packages Software)
• ຊອບແວສັ່ງລະບົບງານ (Utility Software)
• ຊອບແວສື່ສານ (Communication Software)
ไม่มีความคิดเห็น:
แสดงความคิดเห็น